Hotel Hommeles


18 juli, 2012

In de meivakantie van 2006 hadden mijn vriend en ik een hotel in Rome geboekt via internet. Tja, dat is dan handig en direct, nietwaar? We moesten een slaapplaats vlakbij Stazione Termini hebben, want we zouden pas in de avond met de trein arriveren, en dan het liefst meteen onder de wol willen duiken.

Eenmaal aangekomen konden we de locatie makkelijk vinden, maar toch verbaasde het gebodene ons nogal. Het leek erop dat er in het hotel een renovatie gaande was, en aan de receptie, een schamel bureautje achter een glaswand, troffen we slechts een oud mannetje aan, dat uitsluitend Italiaans sprak, en in een beduimeld schriftje met handgeschreven notities op zoek ging naar onze reservering. Nee, volgens hem was van enige boeking door ons niets bekend. Er was dan ook helemaal geen plek voor ons, ondanks onze aanhoudende protesten en overleg van boekingsbewijzen. Verder vielen ons, bij alle consternatie, in de hal nog enige zwaar opgemaakte en schaars geklede dames op. We kregen de stellige indruk, dat dit etablissement voornamelijk draaide op andere klanten dan cultuur- en kunstminnende toeristen. Hoe dan ook, de man bleek niet te vermurwen, en zo moesten we in de steeds later wordende avond nog op zoek naar een ander hotel voor de komende dagen. Gelukkig bleek op deze ultrakorte termijn nog een kamer in een goed hotel beschikbaar, en wilde het personeel aldaar rondbellen voor een plek voor de resterende dagen.

Dat was natuurlijk een enorme opluchting voor ons, want anders was onze weektrip wellicht compleet de mist in gegaan. Wel een wijze les uiteraard: boek nooit zomaar op een geïsoleerde website een vaag hotel, als je niet voldoende betrouwbare aanbevelingen hebt, of kunt vertrouwen op de kennis en garanties van een ervaren reisbureau.

Facebook Twitter Stumbleupon Linkedin Pinterest

Geef een reactie