Hotellerie


1 juni, 2012

Bij een vakantie in een luxe ressort op Sri Lanka hoort natuurlijk een Ayurvedische massage. Dus werd ik onder behandeling genomen door een SriLankaanse masseuse, terwijl mijn ega in dezelfde ruimte, gescheiden door een kamerscherm een gezichts- en lichaamspakking kreeg. Mijn masseuse vroeg wat ik wilde en ik gaf aan voor de full-body-massage te gaan. De interpretatie hiervan bleek gaandeweg wat ruimer dan beoogd. Toen mijn na├»viteit langzamerhand had plaatsgemaakt voor realiteitszinen ik overtuigd werd dat de aanrakingen toch echt andere bijbedoelingen kregen, vloog ik de massagetafel af, en riep mijn vrouw dat we onmiddelijk weg gingen. Mijn vrouw – die nog geen idee had wat gaande was – zei “wacht even, mijn gezicht zit nog onder de modder”. Ondertussen had ik mij bij de hotelmanager vervoegd met mijn klacht dat ik dit geen passend gedrag vond voor een beautysalon van een 5-sterrenhotel. Hij beloofde mij er dezelfde avond op terug te komen. En inderdaad, diezelfde avond werd een excuusbrief onder de kamerdeur doorgeschoven. Er stond een kort tekstje op: “Sorry that our hotelstaff gave you more services than you requested”.
Tja, teveel service kan ook… Geen enkel hotel heeft later qua klachtenafhandeling nog kunnen tippen aan deze mooie zin.

Facebook Twitter Stumbleupon Linkedin Pinterest

One Response to Hotellerie

  1. Mooi verhaal over ‘full service’. Op Bali wordt ook veel gemasseerd. ‘Would you like a tourist or a medical massage?’ Eenmaal raden welke wat inhoudt…

    Jos Poth op 1 juni 2012

Geef een reactie